MOOD KERJA KE LAUT...TAPI MOOD BLOGGING MASIH DI TEPIAN PANTAI


Salam guys,late entri dari Bean Moreno sebab tetiba bos panggil saya untuk bekerja hari ni (uiks bukan digantung 14 perlawanan ke?).Takpelah at least ada kerja lagi kan.Saya jadi pelik bila dia panggil saya datang balik kerja.Jadi disebabkan saya dah lama bercuti (baru 4 hari lah Bean),maka mood bekerja masih kelaut macam nelayan gi cari rezeki.Ombak (bukan Ong Bak ye) kemalasan mengganggu emosi saya semasa bekerja.Tapi saya mesti siapkan kerja saya semua.

Mood blogging masih hangat tapi berada di tepian pantai sebab kerja dan blogging adalah satu benda yang berbeza.Lebih2 lagi bila dah cashout (ooops pecah rahsia sudah).Yang best earning untuk "Project Alpha" saya dah received semalam.Makanya saya masih boleh cashout lagi next week sebab dapat earning Gatsby hari isnin depan (wah senangkan jadi blogger).So siapa yang masih belum check earning "Project Alpha" week 6 sila check ye.Yang tak dapat jangan ambil hati dan jangan putus asa sebab saya tau perasaan putus asa itu sama macam perasaan putus tunang (uiks ye ke?).

Pada yang terasa ngan entri saya semalam saya mintak maaf sebab saya takde niat nak sakitkan hati siapa2.Itu just peringatan untuk saya dan korang je bahawa kalau kita tak usaha tapi berangan je lebih memang takkan jadi.Yelah nak jadi macam Redmummy bukannya senang kalau kita just cakap je.Awal2 dalam blogging memang kita kena buat something special untuk blog kita,kalau tak memang kita takkan nampak result.Yang penting biar lambat naik, janji rock (oops!!!).


Nak cerita pasal awal2 saya blogging.Saya start dengan zero knowledge.Nak tengok earning Nuffnang naik sebulan sekalipun susah.Bila buka akaun Nuffnang je perasaan ingin bunuh diri selalu menganggu emosi.hak3...Patuh nak dapat visitro mak aiyh punyalah susah.Setiap hari check mesti bawah 50 unique.Tapi sekarang tidak lagi.Tiap2 minggu dah boleh cash out.Visitor ada lebih sikit la kan.Perbezaan Bean Moreno sekarang dan dulu ialah Bean Moreno yang sekarang dah faham apa itu "Blogging".Dan takkan stress dengan visitor mahupun earning sebab semua tu adalah rezeki dan hasil usaha.Macam hari ni saya update lambat dan tak konsisten,hasil dia memanglah visitor sikit.So redha jelah.

Jadi kepada blogger lain jangan terlalu taksub sangat dengan earning sebab tu semua bergantung pada hardwork korang dan strategi yang korang pasang untuk blog korang.kalau malas so faham2 jelah ye.Jadi kalau korang pasang angan2 nak jadi Redmummy the second jadilah macam dia sebelum Redmummy tu famous.Ingat What You Give You Get Back


p/s :
- Saya tak nak jadi Redmummy tapi saya nak jadi Kenny Sia.Boleh?
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails