CULTURE : APA SALAH IBUMU ITU


Selamat pagi semua,so apa cerita best hari ni?Saya macam biasa datang kerja awal check wireless untuk student & reset modem.Tapi actually hari ni  hari istimewa saya sebab hari ni adalah Harijadi Aiensepet.Siapa Aiensepet?Takkanlah tak tau...Mesti lah wife saya yang comel tuh.So sempena hari Jumaat yang Mulia ni saya nak ucapkan :

"Selamat Harijadi Baby.Dah besar Baby abang ni kan.Yang penting abang nak baby tau yang abang sayang kat baby"

Mesti korang meluat kan.Mesti ada yang cakap kenapa tak cakap depan2 je dan kenapa nak kene tulis dalam blog yang tak popular ni.So saya nak tanya,adakah menyalahi akta Kementerian Komunikasi dan Multimedi ataupun MIMOS sekiranya saya mengucapkan Selamat Hari Jadi kepada wife saya di dalam blog.Tak kan...Jadi jangan nak komplen.Kalau nak suruhlah orang yang sayang korang buat.hak3...

Oklah berbalik kepada tajuk entri.Selingan tak sepatutnya ditulis panjang lebar sebab nanti orang bosan.Pagi tadi saya ada terbaca surat khabar pasal seorang ibu dan isteri dipukul dan dihalau dari rumah.Hm,agak tragik jugak cerita ni.Saya seorang blogger yang memang agak sensitif pasal bab2 kekeluargaan ni.So saya baca sampai habis.Menurut surat khabar Harian Metro, cerita ni disebabkan suami perempuan ni ada perempuan simpanan (uiks,pasal perempuan murah sanggup buat macam ni?).

Si isteri yang cuba melindungi rumah tangga dipukul dan disepak oleh suaminya selama beberapa jam hanya kerana si "jalang" ni.Saya masih tak faham dengan panorama kehidupan sekarang ni.Memanglah ratio perempuan kat dunia ni semakin banyak tapi korang kena fikir,korang yang kacau rumah tangga orang lain and then sebab korang isteri yang sepatutnya dihormati dipukul.Memang takde perikemanusiaan langsung.Kalau korang nak laki orang mintak lah dengan berhemat.Tunjuk sikit yang korang ada maruah.Cuba bayangkan kalau korang beli beg tangan Louis Vuitton (yang ori ye yang tiruan takde hal) tiba2 seorang perempuan datang rampas beg tu dari korang apa yang korang rasa.?

Yang menjadikan perempuan malang ni bertambah malang apabila anak kandung dia sendiri menghalau dia dari rumah apabila si "jalang" itu bagi duit.Mak aiyh tambah tragik seyh.Anak sendiri dah berani halau mak yang membesarkan diorang sebab duit.Apa kejadahlah yang korang fikir.?Mak korang tu bukan orang lain.Korang kena ingat kalaulah mak korang dah lahirkan korang then letak korang dalam tandas,apa yang jadi kat korang?Tindakan bodoh ni memang bikin saya marah.Kalaulah saya jumpa budak2 ni memang saya kerjakan habis2.

Oklah ini senario kehidupan kita sekarang.Harap2 kita ambil ikhtibar dan jangn tiru dan apply benda ni dalam kehidupan kita.Even dulu saya ni jahil tapi saya tak pernah buat mak saya macam tu.Saya cuma tertengking sahaja.Mama maafkan diri ini yang suatu ketika dulu banyak menyakiti dan menyusahkan mama.

p/s :
- Hormatilah parents korang sebelum mereka tinggalkan kita.Itu adalah anugerah istimewa dari Allh yang tak sepatutnya kita tolak mentah2
- Salah siapakah ini?
- Untuk Aiensepet :


Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails