MOVIE : DATE NIGHT



Morning guys,Bean Moreno menulis lagi untuk korang baca pada pagi ni.Wah cara tulis dah macam superstar takpun macam writer hiburan surat khabar.hak3...Saya ada dapat satu surprise dari Melromeo tapi still tak boleh nak applikasikan sebab masa terhad.Mungkin lepas saya inreview saya akan masukkan dalam blog.Terasa best bila ada rockstar writer tolong saya dalam blogging.

Semalam dapat satu invitation lagi dari Nuffnang.Apa lagi kalau bukan screening movie.Dua hari berturut2 gi tengok wayang.satu rekod baru dalam hidup penulis newbie macam Bean Moreno.Anyway thanks kat Nuffnang sebab sebtiasa bagi saya tengok wayang (maka save lah budget untuk tengok movie setiap bulan). Semalam saya pergi tengok cerita "Date Night".Wayang start lambat sebab ada masalah teknikal.Nasib baiklah Rob Chew ada buat lawak sampingan sebelum screening.hak3...

Ok macam biasa saya bagi korang tengok dia punya poster dulu ye :




Sinopsis cerita " Date Night" :

Cerita ni mengisahkan tentang satu pasangan suami isteri yang memang bahagia dan memang sibuk pasal kerja je.Setiap pagi akan dibuli oleh anak2 mereka yang comel.Ada sahaja benda2 lawak akan jadi.Satu hari diorang merancang untuk keluar date bersama dan makan malam di satu restoran mahal dan terkenal tanpa buat reservation (uiks selamba katak je.ingat restoran bapak ko?).Bila sampai je kat restoran tuh table semua fullbooked tapi disebabkan sikap romantik dan tidak berputus asa si suami diorang tunggu jugak.Masa tengah tunggu tu si suami terdengar ada satu nama (Triplehorn) yang dah reserve table tak datang lalu menyamar jadi orang tuh.

Maka diorang berjaya masuk ke restoran tuh dan makan malam kat situ.Tapi satu perkara yang tak dijangka telah terjadi masa diorang tengah sedap berpacaran (wah bahasa Indonesia),Diorang tak tau nama yang diorang gantikan tu adalah pasangan yang memang tengah dicari oleh kumpulan jahat sebab telah mencuri rahsia.So orang jahat telah salah sangka dan anggap diorang yang curi data tu.Jadi bermulalah satu dimensi dating yang memang sangat cemas.Tapi untungnya diorang ni dikurniakan otak yang pandai maka terjadilah aksi2 dan alasan2 yang sememangnya boleh menyelamatkan diorang pada malam tuh.

Untuk cerita lanjut yang best,korang pergilah tengok cerita ni sebab memang kelakar.Sama jugak macam cerita semalam memang dari awal sampai habis ada je benda nak ketawa.Bayangkan aiensepet yang dah penat (baru balik dari kerja) pun boleh tergelak2 tak nak berhenti.

Date Night Screen shot :

Sebelum pergi dating


Bila terdesak perempuan pun akan jadi kuat

Hanya mamat ni je boleh tolong diorang.Tapi dialog time ni memang best

Dahla kereta mamt tu diorang rembat.Bajupun kena sapu

RATING 4/5 BINTANG

p/s :
- Cerita ni memang lawak.So pergilah tengok untuk release tension
- Nak siap2 pergi interview.Doakan saya berjaya eyh
- Ni yang buat saya sayang kat Nuffnang.So Innity lebih baik ko lupakan aku!
- Gambar credit kepada Mr Google



Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails