TIPS : MAHU BLOG JADI POPULAR?


Selamat pagi semua,pagi ni memang dah ditakdirkan saya datang ke office dengan harapan dapat menyiapkan semua task sebab esok dah cuti.Malas nak datang kalau dah cuti sebab malas nak tunjuk rajin (ada alasan lain).Kan best kalau esok Nuffnang ada buat event.So ada lah terluang sikit masa bersosial.hak3...

Cerita pasal semalam saya ada keluar satu tips untuk dikongsi iaitu pasal backlink.Siapa yang nak baca still boleh lagi sebab saya baru ada up satu entri untuk hari ni.Korang akan nampak hasil dia kalau korang buat.Kalau tak buat sampai kiamatpun takkan nampak.Korang pun tau semalam saya kena terjah dengan Eyriqazz (tapi dia kata itu bukan terjah).Saya dapat rasa kesan daripada backlink yang dia bagi kat saya.Nak tengok :

klik untuk tumbesaran sempurna

Jadi kesimpulannya jangan kedekut link.Oklah nak kongsi pulak pasal rank Alexa.Saya try check semalam apakah status saya kat dalam Alexa.Popular ke tak?Kat mana blog ni popular.Sebab dah lama dah tak check.Harapkan pasang widget je tapi tak tengok (kadang2 widget tu update lambat).So saya pergi check dan ni keputusannya :

klik untuk tumbesaran

uiks,adakah Salman Khan baca blog ni?Satu persoalan yang sukar dijawab

Hm,tak lah sehebat orang lain tapi peningkatan ketaralah jugak.Sebelum saya check hari ni  last sekali rank blog ni adalah 975,215.So naik sikit kot.Maka saya perlu buat something yang lain daripada yang lain untuk up kan lagi ranking ni sebab rasa macam kene kurangkan lagi.Mana tau satu hari nanti boleh lagi bagus dari TV3 or Media Prima kan (perasan lebih plak).

Mesti korang tertanya2 macam mana tetiba boleh up gila2 kan ranking ni.Jawapannya senang je tak susahpun nak naikkan rank Alexa.Apa yang korang kena buat ialah :

1) TULIS ENTRI SECARA KONSISTEN
2) BILA DAH ADA ENTRI MESTI ADA TRAFFIK KAN SO MAINTAN TRAFFIK

Ada lagi satu taktik kotor yang korang boleh pakai untuk naikkan benda ni cepat je (saya tak pakai eyh,saya cuma tau je),tapi saya tak nak ajar sebab ia akan menjadi ajaran sesat.So korang kena cari sendiri ye.Oklah nak buat quotation sikit & nak hantar surat resign.Chiow...

p/s :
- Keyword untuk entri ni adalah usaha tangga kejayaan.Kalau korang naik escalator lagi cepat tapi ada kesan negatifnya.
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails