TIPS : APA YANG SAYA BELAJAR DARI NUFFNANG


Selamat malam guys,mungkin ni entri akhir untuk malam ni.Saya baru je balik dari jumpa client kat McD.Terpaksa tinggalkan aiensepet sekejap untuk mencari rezeki.Bukan sebab saya tak romantik tapi sebenarnya romantik itu tak semestinya ditunjuk dengan harta mahupun wang ringgit.Cuma aiensepet je yang tau betapa romantiknya saya.

Oklah macam yang korang nampak kat sidebar,header dan juga atas post saya.Semuanya Nuffnang yang dah berhenti menari.Adakah saya meratapi pemergian tarian iklan.Owh tidak lagi sekarang sebab itu perkara yang kurang penting dan ia membuatkan saya ingin belajar lagi.Semakin kurang tarian semakin saya mencari cara (bukan terkejar2 ye).Entri kali ni saya nak cerita sepanjang dua tahun saya ngan Nuffnang apa yang saya belajar :

1) BERSABAR
Ramai orang yang tak sabar.Semua nak income cepat termasuk saya.Yelah sekarang takde duit macam mana nak tempuh hari esok.Ramai orang bila pasang iklan Nuffnang nak earning naik cepat.Hari ni pasang esok dah harapkan dapat RM50 untuk cashout.Hm,tak boleh macam tuh.Tapi adalah cara dia macam mana nak dapat duit dengan Nuffnang.Kita kena ingat ni bukan bisnes jual Bio_Aura ok.So perlukan kesabaran untuk earning.Pastuh ada pulak yang dah cashout tak sabar nak dapat tiket.Bila tak dapat cakap Nuffnang SCAM.Hoho...Jadi kata kuncinya ialah SABAR.

2) KERJA KERAS DAPAT BANYAK KERJA SIKIT DAPAT CIPUT
Benda ni memang penting.Kat mana2pun sama je termasuk alam pekerjaan.Sebagai contoh,korang buat marketing so maknanya korang kena;ah jumpa orang.Lagi ramai lagi banyak sale.Sama dalam blogging nak hasil yang best kenalah kerja keras sikit.Dalam Nuffnang kalau korang nak buffered bukan takat hantar email then berharap je.Kita kena menulis bila kena ngan Keyword baru dapat buffered.Ok,ada faham?


3) KESETIAAN MEMANG BERBALOI
Sebelum ni saya asyik terfikir yang paste coding Nuffnang amat menyakitkan hati.Sebab duit naik perlahan.Then mula cari ads company yang masyuk skit.Tapi tak berjaya.Tapi bila stay lama sikit ngan Nuffnang baru saya nampak cara sebenar dia.Dia ibarat macam kita guna Celcom BLUE.Ada bonus SETIA bak kata Rita Rudaini.Lagi lama kita guna lagi best.Yelah ada ke ads company lain yang kasi adiah,tiket wayang, dan event.Ada innity kasi semua tu.Takde der.Jadi apa kejadahnya saya nak tukar.Lupakan yang lain.Ramailah yang dulu blah dari Nuffnang tapi sekarang terhegeh2 paste coding Nuffnang balik.Apasal tukar?Tanya tuan punya badan.hak3...


So rasa 3 cukup kot.Banyak lagi sebenarnya tapi memandangkan hari sudah larut malam mata makin kuyu.Bila dah kuyu bantal asyik sebut nama manja saya je ajak bersantai.So renung2kan dan selamat berblogging.


p/s :
- Ingat tujuan asal kenapa korang semua berblogging maka akan jumpa lah apa yang korang cari
- Kalau traffik jatuh just biarkan sebab kalau korang dah usaha tapi still tak dapat apa yang korang cari itu ketentuan
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails