KORANG SEMEMANGNYA SEORANG BLOGGER ROCKSTAR KALAU...

Malam yang sungguh bosan sebab saya sendiri tak faham apa yang saya rasa.Saya masih keliru apa yang ada dalam hati sekarang ni.Serius rasa macam nak belah dada ni bawak keluar hati.Ntah tetiba rasa cam hidup ni kosong. Apa2pun semua takde rasa...Bosan...Saya dah cuba tenangkan dengan semua ilmu yang saya ada tapi tetap kosong walaupun baru lepas dapat payment dari Nuffnang.Allah je yang tau...


Oklah berbalik pada topik asal."Blogger Rockstar" yang nak saya cerita.Ingat "rockstar" dan "otai" berbeza."Otai" adalah satu perkataan untuk yang perasan bagus.hak3...Oooops I am sorry...Korang sememangnya seorang Blogger Rockstar kalau :


1) ENTRI KORANG BOLEH MENYENTUH READERS
Menyentuh di sini bukan bermaksud "Touch My Body" bak kata Mariah Carey tapi boleh bermain dengan redaers.Maksudnya bila korang tulis sesuatu yang lawak ia boleh buat readers ketawa dan bila korang express kesedihan korang melalui entri diorang akan rasa sedih jugak.Ni tak termasuk adegan buat2 nangis ye.Itu dah jadi gediks santai.


2) ENTRI KORANG BERINFORMASI DAN BERMANFAAT
Berinformasi ada banyak ye jangan salah faham.Blog porno pun penuh dengan informasi tau.Tak caya pergi masuk.Yelah informasi pasal benda2 lucah.Betul ke tak?Sebab tu saya tambah bermanfaat.So readers baca entri korang untuk dapat info yang berguna.Bukan cerita tentang kehebatan diri sendiri ataupun menceritakan kekurangan orang lain.


3) ENTRI KORANG BOLEH BUAT ORANG KETAGIH
Orang akan tertunggu2 bila korang nak publish entri baru dah macam mat gian tunggu dadah.Kalau korang tak publish je diorang akan rasa something diorang tak buat.Macam ada je yang tak kena.Bermakna tanpa penulisan korang, readers tak tentu hala.Kadang2 ada yang kasi mail paksa suruh tulis entri.


4) ENTRI KORANG DI"VIEW" OLEH READERS YANG SAMA BANYAK KALI
Tahap keseronokan readers membaca entri korang sampai bila korang tak update diorang ulangkaji entri2 lepas macam study ambil final exam.Semua entri korang diselongkar semula sampai naik hafal dah.Itupun tak puas hati lagi.


5) KORANG BOLEH BERINTERAKSI DENGAN READERS 
Ini tak bermakna korang kena mintak no phone dia (terutama kalau readers or blogger tu cun macam Cikepal..hak3).Ini bermaksud semua comment korang boleh balas.Balas kunjungan visitor korang.Dan kalau ada yang diorang nak tanya,jawablah dengan ikhlas.Join gath ke...Lebih kurang cam tulah.


Jadi Kesimpulannya kalau nak jadi seorang blogger yang hebat,kaji dan belajar cara penulisan yang betul.Saya banyak belajar cara menulis dengan beberapa blogger.Walaupun Kureng skit la kan dari blogger2 yang ajar saya tapi saya rasa puas sebab menulis ni best.


p/s : 
- Screen laptop jahanam so kene pakai desktop yang ber"screen"kan warna tone hijau.Menulis entri menggunakan monitor yang rosak sungguh menyakitkan.
- Tak dapat nak upload gambar check Nuffnang sebab xde camera.Saya tak tipu betul.Tak percaya esok saya upload
- Tiada gambar sebab mata dah sakit & xde mood nak edit gambar
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails